torsdag 2 juni 2016

Drömmen om Paris fortsätter....

Det finns många platser i världen som är värt ett besök men jag har liksom "snöat" in på Paris och det kommer säkert en dag när den resan blir av. Medan jag väntar på denna resa har jag hittat ännu ett tyg med Paris som motto och sytt en liten ryggsäck att ha med på min nästa resa som är Mallorca. Det är inte svårt att sy en ryggsäck när jag hade en annan att gå efter.
En yttre och en inre ficka med dragkedja för lite säkrare förvaring sydde jag också.

Naturligtvis måste jag ha några behållare till små vattenflaskor, riktigt roliga och enkla att sy efter en förebild på Pinterest. Jag hinner nog att sy några till innan resan.
Det svåraste var att få till en ficka för t ex pengar men nästa blir bättre.

Här i Luleå är det SOMMAR! Solen skiner från en klarblå himmel, termometern visar ca +22C, fortfarande är det myggfritt på dagarna, jag ser de som badar på stranden men vattnet är ju väldigt kallt. Grannens barn blir duschade med vattenslangen, det kan nog bli "vattenkrig" om dom får tag i slangen, roligt har dom i alla fall.

Nu ska jag planera dagen och framförallt packa resväskan för i morron kl 06.00 lyfter planet mot södern! Hoppas att ni också har härliga sommardagar! Hej så länge! Vi höres! ☀️ 😊



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar