torsdag 5 maj 2016

En ny generation qviltare?

När jag hämtade mitt barnbarn från skolan förra veckan sa han att han ville sy en förvaring till sin spelmobil med döskallar som motiv på tyget.  Jag lovade att det skulle han få göra nästa gång han sov över hos mig. I går kom han och sov över, vi hittade flera tyger med döskallar ur mitt tyglager. Först fick Isak bara sy raksöm på en tygbit för att känna sig för hur det fungerade. Jag skar ut alla delar och sydde på dragkedjan sen var det bara för Isak att sy ihop förvaringen med assist av mig. Det gick mycket bra. 

Här är förvaringen:

Och det bästa av allt är att han vill sy fler förvaringar. 😘
Ha en fortsatt trevlig helg i solskenet och värmen.👍

1 kommentar:

  1. Vilka underbara bilder o en stolt kille.
    Visst har vi en funktion att föra syfröjden vidare.

    SvaraRadera