fredag 29 april 2016

Placemats av scraps.

Äntligen tog jag mig tid att sy av scraps. Det är så kul att plocka ur högen av glada färger och bara sy. Jag började försiktigt med ränder åt olika håll, till sist blev det små kvadrater 1 1/2", 1" färdig kvadrat. Scraps-högen minskar väldigt lite, det blir ju nya scraps hela tiden. Min bror frågade hur små bitar man kan sy av, jag lovade att testa och se... 
Dessa tallriksunderlägg blir bra att använda precis när som helst när man känner för det färgglada.

Jag har sett på olika bloggar de som syr så kallade häxkittlar, verkligen härliga qviltar och då är dessa scraps mycket bra att använda, det kanske är lite större bitar och det finns det gott om. Det kommer att bli ett projekt i framtiden men man kan kanske sy några block då och då och låta det växa fram under en lång tid. 

Idag hade jag tänkt att lägga ihop "chokladasken" som vi Makalösa sytt tillsammans med några från Lapp-Älvorna. Jag har köpt fleece till baksidan och ska bara sy ihop alltihop med några sömmar vertikalt och horisontellt utan vadd mellan. Jag ska se om jag kan sy bokstäver på Pfaffen måste träna först så att det blir bra, jag vet att det ska funka.
Hoppas vi får en solig och skön Valborg och 1:a maj, jag ska in till stan och kolla in motorcykelkortegen som kör Fyrkanten= startar i Piteå kör sedan Luleå, Boden, Älvsbyn och sist till baka till Piteå. Det är verkligen en häftig kortege med ungefär 1000 motorcyklar och då vet man att det är riktig VÅR!
Vi hörs! 😄 👍



1 kommentar:

  1. Jättefina bordstabletter. Visst är det skoj med scraps..... i alla storlekar :)
    Ha det gott!

    SvaraRadera