torsdag 17 mars 2016

En annan typ av patchwork är klart!

ÅJag har mätt, sågat och gjort om flera gånger, ingen sprätt kan användas och om man har god erfarenhet av sånt här patchwork är det ett plus. Det är så att jag köpt en efterlängtad diskmaskin som är smalare än utrymmet där den ska stå och då måste en del bitar anpassas. Tack till min bror som var ledig idag och hjälpte mig att avsluta arbetet.
Vad kan man göra av dessa scraps måntro?
Och här är min nya kompis redo att ta sitt ansvar i hushållet. 👍😊
Nu kan jag återvända till symaskin ett tag och sy nya roliga saker. 😄


1 kommentar:

  1. Jovisst har man användning av kunskaperna i att sy fastän det gäller ett annat material. Det märkte jag när vi skulle såga till gipsskivor till lillstugan i torpet - det gick geschwindt:)
    Men det är som du säger man kan inte använda sprättare, allt blir mer definitivt i ett annat statiskt material, därför föredrar jag tyg .

    SvaraRadera